Thursday, November 27, 2008

smk seafield


sambungan cherita sekolah menengah harian saye.

skolah menengah seafield,saye tlh blaja di sane utk 3 thn sebulan (sebulan itu masa f4 ).Dlm usj 2 jgk.so,x jauh mane dr umah saye mnyebabkan saye berjalan kaki utk ke skolah stp ari.

okay cop,lps ni harap jgn tny knp nama skolah saya ni pelik sgt atau apa mksd seafield itu.saya pn xtau.kalau direct translation nye sudah pastilah padang laut.dan ape kene mngena ia dgn sekolah ini?susa btol nak terangkan kat org..

masa form 1 dan form 2,saya berskolah sesi petang.wuhh..panas gile time tu.saya pasti akn pegi skolah dgn maid saya(name; kak yati).die akn carry buku yg kne ikat dan pgg(alahh..stail dulu2 tuu.igt x?) sementara saya pula bwk beg skolah sambil naek beskal.koh koh koh..x aci kann. :p

kak yati kne jln kaki,saya sesedap hati jer naek beskal...sllnye kak yati akn kua uma dlu..agak2 dlm 3 minit pastu br la saya akn grk dgn naek beskal.tapi disebabkan saya x suke parking basikal kt skola sbb byk bdk laki yg conquer tmpt tu..so,sblm smp pintu sekolah,dimana kak yati dh smp dan tggu saya kat situ,saya akn pass basikal yg di bawa tadi kpd kak yati utk balik uma.

wheee~ ngengada sungguh.hah, kalo x slp,saye ade slm kak yati b4 die blk.kui3.org sume pelik.ade kwn ni ckp ’asal kau slm org gaji kau?’ saya jwb ‘alah bia la.x dosa pn slm dia’

Form 1 smp 3 saya berada di kelas yg same je.GIGIH(pergh..nama!).My klasmet sume ok2 ngan best.sbb cikgu2 kat sini die bhg kan murid2 ikot die dr skola mane mase skola rendah.so kelas gigih(G),hormat(H) ngan ilmu(I) adalah dr glgn bdk2yg dr sk seafield 1 ngan sk sri subang jaya.so,most of them saye knl lah..

Dlm kls saye sll jd ank cikgu.la la la.3-3 thn saye jd murid kegemaran cikgu bm ngan matematik.haha.saye xtau knp..tapi sonok lah.org laen suka jeles .lagi2 bile sume kene berdiri utk jwb soalan pastu saye sll jd org yg awal2 di pilih utk jwb soalan.best la jugak kannn sbb dpt prioriti ini ;D

Geng2 saye pulak sume terdiri dari bdk2 lompat.yang ni mmg kne gelak.hahaha.

okay cukup.

sebenarnye agk susah utk ktorg bergaul dgn bdk2 normal laen.*bdk normal=bdk yg lahir thn 89*..diorg sombong dan sedikit angkuh dgn suke mengejek kami bdk x cukup umur lg.boo sama mereka.agk geram di situ yea.so,saye pn xamek pusing pasal itu lalu stick dgn geng skolah rendah saye dlu2 iaitu,nik nadia athirah,elisa,amira,jahirah..ade jgk lah bbrp org yg bkn bdk lompat dlm geng ini iaitu,izzah,farah, hawa dan ida.

So,ms form 2,geng mmbuat surprise bday party utk saye.ho ho ho.1st time pny surprise party yg buat saye agk x terkate utk seketika.cehwah :p buat kat shakeys taipan.mase tu awl bln 6 and mengikut kata kwn2 saye,diorg nak bt surprise party tok elisa yg mane bday die 28mei.so..saya pn ikot la kan..siap bwk hadiah utk elisa lg..smp2 je,rupa2nya utk diri sndri =.='.maluu btol..hehe..elisa dgn amira yg plan sume ni.woh mmg best la..dh laa diorg reserve 1 tmpt shakeys tu utk ktorg jer.haihh..mmg thank you gilaa ah kt diorg.mkn2 sonok2 pastu main game bdk kecik; musical chair,kotak beracun ngan tiup-lalu pecahkan belon.sgt memorable.ni pun zaman mule2 pakai digi cam.so,gmba pn cm byk yg x sharp.suma pn x pro lagi nak guna bnd ni :p


as i said.gmbar gegar

my cake.dh potong 1 slice br igt nak tgkp gmba.so,ltk balik yg 1 slice yg dh dipotong tu :p

musical chair.final three kot..tp x bejaya dpt 1st pn :p

amira;organiser party

atas dari kiri;hawa,elisa
bwh kanan:jahirah

buka-bukaan adiah


gmbr last.muka sume pn nmpk kaku jer dannn.....yg paling obvious,sindrom tutup mata tlh ade sejak saya skolah lagik!hahahaha.x leh nak buat ape dong~

haha,so itu saja utk kali ini.timakaseh krn mmbaca.harap kwn2 seafield juga baca post ini! :D salam~

2 comments :

Mardhiah said...

tau tak,
aku terjmpe hawa kt mydin ritu
hahah~~

die pakai baju kurung tuh~
teringt kt cfs lk
^_^

Muhammad Faris Ismail said...

huh, ak dr golongan seafied amat terharu dgn kisah beliau.. ahaha...
im x-sri subang.. ngeh3...