Friday, December 19, 2008

panggilan

ada apa pada nama panggilan?
gaya?
status?

saya x kisah sgt ape org nak pggl saye
asalkan nama tu nama yang baik2
dr dulu2,mcm nama saye dpt
mase sekolah rendah,org pggl saya nadianasir
sebab dlm satu kelas tu je ade byk sgt nadia.
ada nik nadia.nadiah.nadia rahman dan sebagainya(haha.ayt karangan sekolah yg biase di gunakan bila dh xde idea nak bg contoh)

naek skolah menengah harian,
org dh mule pggl saye nadia saje
xde nama bpk dh
hehe..mgkn diorg dh dpt differentiate :)

msk asrama br diorg pggl nad
pendek dan senang nk sebut
walaupun ramai dh gune nama tu.tp saye x kesah
saya rs senang bila org pggl saya nad

dkt asrama dlu jgk saya dpt pggln kakdee yg di gunakan skng
kenapa kakdee?
cerita nye,syazwan(rakan baek se-felda ku)die kata,muka saya same cm muke adik sedara die yg die pggl kakdee
so,die pggl la saye pn kakdee
habes smp 1 batch pggl saye kakdee.wii~

masa dkt kursus english lps abes form 5 pulak,
dlm dorm tu saya yg plg mude..
diorg pggl saye adik
huk2 =.='
x suke.sbb nmpk mcm manje sgt
seb bek nama tu x lekat lama

smp skrg,org pggl saye nad
bile org biasa pggl saye nadia,saya rasa itu normal
bila org special pggl saya nadia,saya rasa istimewa.cehhh~
tapi.
bila org biasa pggl saya nad,sy rs mereka makin rpt dgn saya
dan bila org special pggl saya nad,saya rasa pelik

haha..buleh lak switch2
dan mengenai kata nama yg saya gunakan,
saya lebih selesa menggunakan kite-awk-kamu,aku-kau berbanding i-u..nk guna nama sendri pn suka jgk.(tapi jarang buat la)

contoh ayat:
saya:nadia nk pegi KAED dlu..ham nak ikot?
ilham:jom2,ham pn mmg nak pegi situ

eh,knp guna nama ilham?haha..saje2 je..setakat ni saya nmpk die la org yg sll bhskn dri dgn nama sndri :) koh koh koh *gelak smbil batuk*

oh okay.end topik ini.
nak cite psl 1 bnd laen lak

saya ni seorg manusia yg x suka menunggu dan di tunggu.
sama mcm kes hajar je nii
atau kata laen nye,kurang sabar =/
sape yg taktau lagi tu,tlg amk note ye
sbb tu saya byk bergerak sendirian(cuma dlm kampus jela brani grk sorg2.kalo kt umah,x mgkn)

dan di sbbkan saya terasing sorg2 di mahalah hafsa berbanding studiomates yg laen suma di asma,saya sll dinner sorg2 kat kafe mahalah.bukan takdak rumet atau kwn laen yg boleh d ajk.tapi timing diorg x sama dgn saya

saya sll pegi kafe lps slt magrib cm lebih kurg pkl 745 la..tp diorg time ni laa..br nak g mandi and semayang la..huh..xpe la..kalo cmtu,baek g sndri je.cuma saya kene thn laa abg2 kat kafe tu pndg semacam sikit.

kalo sorg2,saya sng nak gerak ke mana2
xde sape2 nak bantah
nak g cc ke,nk g bc paper ke sume boleh

pernah sekali tu,saya ade group work bcm.kene pegi kaed pkl 12 mlm.x igt pulak sbb ape ahli prmpn yg laen xleh g sane sama2 dgn saya.tapi saya jln sorg2 la g kaed mlm tu.pergh,tu mmg takut kot.saya buat2 berani je bila merentasi engin nye dpartment.akak2 senior kata kat engin tu bhy sikit sbb byk org negro bt keje mlm2.huhu..sepanjang jln,saya akn makesure dlm tgn ni pgg dua2 hp.incase ade pape jd.alhmdllh stakat ni xde pape lg kejadian bhy.syukur lah :)

erm,sy rs ni bkn mslh pn kan.nak malu apa kalau jln sorg2?
kalau tkt bdk laki pikir kita xde kawan..
baek kamu abaikan jela..
alah,stakat bdk laki cmtu jer pn..buat ape nk risau
mcm laa diorg tu bgs sgt kan..hehe :p


saya tawu,ramai di kalangan kita yg sanggup besabar menunggu kerenah kawan diorg tu bersiap ke..ape ke..semata sbb x mahu jln sorg2.tapi tidak bagi saya.*tercakap cewah dlm hati*
sebab nnt smbil menunggu tu saya akn mmbebel dlm hati.walapun sebenarnye saya x suke mmbebel dlm hati sbb ia boleh buat saya lagi sakit hati.tp saya lagi x suke mmbebel kt kawan saya.sbb saya tahu itu menjengkelkan.cuma kdg2 tu terlepas jgk,mntk maaf lah kan sape2 yg sll jd mangse tu.hehe :))

di harap,lps ni kalo anda jumpe saya berjalan sorg2,jgn di tny kenapa sorg2.
saya dh penat nak jwb.huhu =.='

4 comments :

Mardhiah said...

huk2..
aku termasuk org y kol 7lbh br nk mndi tu ker?
huuuu...

tp aku kdg2 tmn mkn kn?
kn?

cnthnyer,
time ramadhan.
hiiiii~~

Unknown said...

nanti aku pindah hafsa, hg dah xkesunyian lagii..
pasni aku make sure aku klua 5minit awal klw bt appointment dgn hg,..
hahaha...

Anonymous said...

uihh. kne promote. wuuuhuhuhu .xtahu,ham dah biasa giler panggil nama dgn nama,xtahu nape... anyway,ham pun ske jalan sorg2. malas skit kalau kne tunggu kawan. kite sameee ;)

donad said...

mar:haha.hang pulak terasa.pdn muke.kui3

hajar:oh tidakk!xdpt aku kebeasan begerak lg.keh3

ilham:hehe.tula psl.boleh lak promote kann :))