Tuesday, December 9, 2008

hari raya aidiladha kami

lepas sudah hari raya aidiladha
legaa sangat~

mmg hari yg sgt memenatkan adoi~
dr sehari sblm raya smp laa ke mlm ni
masak itu .masak ini
sebab tok,makteh,maklang,makngah sume2 ank buah mak nk dtg berkumpul kat subang

hasilnya,
harini aku ter sangat letih berdiri sepanjang ari mmbasuh pinggan dan mengemas dapur
tadi mknn byk gila kot
suma makanan time raya suma ada lgkp kt ats meja td
  • rendang daging(hasil keje mak)
  • rendang ayam(hasil keje kombinasi mak dan makteh)
  • kuah lodeh(hasil keje kombinasi mak dan tok)
  • kuah kacang(hasil keje makteh)
  • ketupat(hasil keje tok) *made in penang tuu! :)
  • lemang(hasil beli di gerai2)
  • nasi kotak-kotak*nama sbnar,nasik impit* (satu2nya hasil keje saya arini :P)
  • nasik kacang *dia mcm nasik mnyk,tp ada kekacang.sdp la jgk walapun aku bkn jenis yg suka kacang*(hasil keje tok)
*note:tok mmg suka msk nasik pelik2.nasik ulam la.nasik ujan panas la.nasik ape tah lagi nama pn x igt.katanya,'kalau tok x buat suma nasik2 ni,smp bila2 pn hangpa xkn taw pasai jenis2 nasik ni'

x cukup dgn tu,
ptg td maklang dtg pulak bwk nun diaaa 1 beg plastik besaq dgg lembu baekk punya
so,buat la pulak sup tulang utk mkn mlm
srooottt2 diorg dok isap tulang lambu tu
huhu..tp aku x reti la nk bwat.so,aku x mkn laa sgt
pergh,mmg fenuh laaa ini ferut
haha.tu yg aku suka pasai raya aji
suma mknn aku suka mesti ada :))
syukur2 di murahkan rezeki

pagi td pulak,pegi semayang raya pukol 730.
(ouh,tibe2 pergi cite psl pagi td pulak.gila xikot kronologi.haha)
kat msjd usj 2 ni mula semayang start kol 8
dh lama x pg msjd ni..huk2
masjid kat sini rata2 aku tgk,yg dtg banyaknya dr golongan org tua,kanak2,dan mat bangla
mana perginya remaja2 kita?
tipulah kalau kata xde lnsg..ade tu mmg ade..tp xleh lwn bilangan bangla2 yg dtg..(heh,aku xdelaa kira pn brp org bangla yg ade td kann)
tibe2 rs sedih lak kan
dh nak akhir zmn kah?

oh ho ho...
k la..skarang pun dh rs ngantuk ni..
yelaa..mkn byk sgt kann..
k tata suma,salam :)

3 comments :

chef hasyimah said...

slmt hari raya haji cik nad!~

Mardhiah said...

wah2~
meriahnyeeee ^_^

meriah ngn mknn y mcm2 :)

petra said...

pembetulan!!!!
salah seorg remaja lelaki yg xde ialah ak, sbb ak blek kg.. ngeh4....