Saturday, November 29, 2008

hari sukan integomb

stlh bbrp post mengenai sekolah seafield,skarang saya nak cerita pulak pasai skola menengah atas saya;SBPI gombak(yg terltk cuma bbrp meter dr uia)

1st time msk asrama.xde rasa homesick sgt spt yg di gembar gemburkan org
rasa excitedd ngatt sbb mcm best jer hostel life ni
stlh 2 thn skola,mmg di akui..life bdk2 asrama sangggaatt best
kitorg cm dh adik beradik jer sume
sentiasa bersama xkira ape pn.(yelah,parents kan jauh)
so di situ,ukhwah kami agk kuat.even smp skng pun tau

memandangkan post saye sblm ni berkenaan lagu theme madagascar tu,
terigt lak yg masa kitorg form 5,kitorg menari mcm tu jugak.ini suma idea izwan comel
setiap ahli rumah sukan form5 kene buat persembahan masa lwtn tuan hakim a.k.a bonda pengetua yg nak judge ke-kreatifan-an persembahan.rumah sukan laen ade hero masing2,ada yg hebat bersilat,ada yg hebat menunjukkan skill mmpertahankan diri yg saya sndri pn dh x igt..kitorg yg umah hijau zamrud ni ada apa?

hanya ada pelakon2 yg berbakat.
dan dgn advantage yg kami ada,maka kami pn menari suka2 lagu madagascar itu.
masa pengetua masuk khemah,semua f5 buat cheer rumah hijua pastu baru nyanyi+menari cm madagascar tu.
sengalnya,di sbbkan xde radio,kami nyanyi sendri lagu tu.aaa!gile lawak laa sbb abes lari tune btol bile dh rmai2 nyanyi.tmbh lak ade jgk org xtau menahu psl katun ni.kui3..mmg klaka2khemah ktorg ada buaian ala2 utk tuan puteri gitu..lps penguetua ddk,sudah kurg stabil utk kami ddk.haha..oh ya,memperkenalkan,bonda pengetua adlh yg plg knn skali. say 'hi' to everyone :)

ouh,hari sukan kitorg meriahhh sgt.markah bkn diorg amk utk upacara pdg jer..kebersihan khemah msg2,ke-cantik-an banner ,kekemasan ahli rumah sukan*dgn ktorg2 skalik kene berhias* dan hiasan khemah pun di amk kira.
so here's a few pics psl ari sukan ktorg..
proses menyiapkan banner.designer;bdk yg amk LK dlm umah ijau.
di dlm gmbar ni adlh aish,rumet ku
proses persiapan khemah ni memakan masa yg sgt lama..dari siang smp mlm kot.
pkl 12 lbh rasanya.wohh..gila smgt ktorg nak menang..kui3 :D
taktau nak pggl apa bende ni.tp bende ni utk bdk2 laki ikat kat kepala diorg.
ala-ala kungfu nye stail gitu :p
ini khemah ktorg pd hari ptandingan.fyi,suma buluh2 tu kami(bdk2 laki laa) dpt sendri dgn menebasnye dari hutan simpan integomb.(alah,semak blkg skola je)..and...saya rs khemah ni yg paaaaaling gempak kot.sbb ada kincir angin tu *eh,wujud unsur2 bias di sini.haha*
close up kincir angin.hey,it works tau..mmg cantik masa dia berpusing2 :) *bangga*


ouhh,and btw..i did tlg2 sikit utk kawad kaki!hahaha..soo unexpectedkan?
.tp bukan la yg jd komander yg dok jerit menggila tu laa..of course itu tugas bdk laki
saya just tgk bdk2 ni hentak kaki dlm ritma yg sama.and xde kslhn masa buat formasi.cewah..mcm hebat je kan :p

nak tau knp saya kne tgk2 diorg ni kawad?
sbb saya wakil daerah dlm pertndgn kawad persatuan tuuuut *nama di sensor.ngengade*
WAKIL DAERAH beb!haha..xleh blaa..tulaa..jgn sangka saya x buat lak bnde2 ni :D
masa latihan kawad

hari pertandingan. sebenarnya saya x igt sgt apa konsep rumah ijau.agak2nye ape ye?sbb ade bende fairy2 kat kepala bdk pmpn.,bdk laki ade bende yg ikat kat kepala cm kungfu tu,pastu msg2 ada batch berbentuk daun..hurm..smp skng,saya masih cuba recall apa theme ktorg.x igt dowh..
ni sewaktu persembahan formasi.formasi biasa2 ja-kipas

ini saatnya 1 sekolah menggelakkan rumah hijau.sbb maskot kami,si naga telah tercabut ekornya kerana org yg memakai maskot itu bergerak dgn sgt agresif lalu tercabut lah ekor sakti itu.haha.tak kesah lah sbb dpt buat suma org gelak.termasuk bonda pengetua yg garang tu :p


okay,sekarang mari kita tgk sikit apa specialnya pulak rumah sukan lain;
  • merah delima.tema mereka mungkin ladybird.comel kan bile tgk bdk2 pmpn tu pny kepala? :)


  • biru nilam.tema lautan mungkin.ada shark di situ.(aaa..takot2!) starfish dan obor-obor.siyes ini juga comel sgt :D


  • kuning topaz.tema nye ade kaitan dgn bunga dan lebah

formasi bunga mekar di waktu pagi mereka mmg cool gilaa!

secara keseluruhannya,hari sukan di integomb adlh yg terBAEK berbanding mana2 hari sukan yg penah saya pegi.walopun agk childish.tp sgt2 best.siyes ni :| <----muka serius donad hehe,so..sekian saja liputan kembali zmn hari sukan sekolah saya.next time nak cite lagi pasai integomb.tata semua!

akhir kata,majulah sukan utk negara :)

note:jgn hairan knp saya panggil pengetua skolah sebagai bonda.mmg itu yg kami kne pggl cmtu pn dlm ucapan rasmi.haih..klasik2 :)



1 comment :

Radzi Tajuddin said...

zzzz....haha at least aku komen.haha