Wednesday, July 22, 2009

update

dan semalam,21 julai aku telah menjadi salah seorang penderma darah negara.wohh..bunyi cam hebat je :P

ini kali pertama kot aku menderma,jadi..perasaan excited tu mesti lah ada.sepanjang proses tu,dari check-up kat kaunter2 sampailah ke baring kat tempat nak derma tu,dalam pikiran ni macam2 ada.tu yang dok gelak ngan tersengih-sengih je cam org gila.nurse-nurse pun dh pandang pelik dan bagi muka 'apesai budak ni eksaited sangat?!'

haha..ghettuwlah perasaan first timer cam aku ni..sebelum ni ada lah beberapa kali nak try derma tapi x pernah lepas sbb BMI xckup..semalam pun igtkan x cukup jgk..tapi naseb baik dia tulis,nak atas 45kg..alamak,kantoi berat badan aku.haha..tapi PDN (pusat darah negara) amik drh aku sikit jer..banyak2 kang pingsan laa budak comel sorang ni.haha.dah start perasan dahhh..adehh :p

lepastu buatla check up kesihatan yg kene byr rm3 tu,saje2 nak try..tengok2 byk pulok pnyakit..huhu..pasni seryesly aku kene kurangkan mkn/minum bende manis2 ngan sejuk2..bak kata hajar dk,kene mulakan hidup sihat ah lepasni :) (kita tgk ye brp lama buleh tahan azam ni)

kiranya,salah satu bende yang aku nak wat dari dulu dah tercapai..alhamdullilah..lepas ni nak sign up utk menderma sesuatu lagi..tapi aku x jumpa lagi member yang agak2 berminat dgn idea aku.ekceli,xpernah citer kat sapa2 pun pasal hasrat yang satu ni sebab x berani..aku ni selalunye ade semangat yang kejap naik kejap turun.kalau takde member,memang takde chance la smgt tu nak naik blk...


p/s: yang italic tu itu adlh 'organ'

2 comments :

Radzi Tajuddin said...

nak derma organ? maceh org tua..aku yg muda ni rasa lega sket adanya warga emas mcm kamu..hehe

asal eksited sgt derma darah? darah mahsuri kah? :p

Unknown said...

derma organ!!! aku nak weh!!! nak sign up kat mane? jom2... aku nak kalau aku mati, tapi ade organ aku yg maseh hidup.. huhu... best2!!!