Friday, July 24, 2009

hilang

ditakdirkan hari khamis aitu,purse aku tibe2 ter'missing in action'.. xsedar pulak bile hilang..sebab last guna masa pegi beli buku tajwid kat ustaz tilawah lps tu aku trs g masjid..takde bawak kua dah dr beg...seingat aku laa..dah simpan dah dalam beg..tapi mungkin ter cicir..beg takde zip..huhu..

lps slt zohor,aku nak g la cocok duet kat library tu sebab duit memang dh nyaris nyaris habis..masa tuh laa baru sedar purse dah tade..pusing kawasan masjid 2-3 kali jgk laa tapi x jumpe2 jgk..memang cuak sebab byk kad-kad penting ada dlm tu..terus tipon mak abah mintak tlg blok kan sume kad bank..pastu tengok2 dah kol 3..aku pun gerak la g kaed sebab ade kls ESS..(dlm panik2 pun buleh lagi nk g kls)..otw jln g kaed tu..aku rs ma cam2 sgt.. campur baur sume pasaan..dgn fon yang tak stop2 berbunyik dgn call dr mak abah..pk camana nak wat report polis..dgn duit yang takde lagi..huhu..kecamuk gile time tu..dok dlm kls pun tak dgr sgt ape madam aziah ckp..jasad je ade dlm LT4 tuh..

masa tu aku terigt balik malam sebelumnya aku ada ckp kat 'abang' tipu aku yang aku nak purse baru since purse aku dh pkai ni dari form1..kadang2 ter-ada jugak naluri nak purse baru sebab yg skrg ni dh sgt gemok sbb byk kad2..ic la.lesen..kad bank..kad diskaun art shop..kad ahli toys r us..gamba2 dgn bestie masa skolah dulu.setem,kunci loker..macam2 lagi kot..huh..merepek2 je nak sumbat sume dalam tu..tulaa..mintak lagii nak yg baru..mungkin purse tu terdengar isi hati aku dan merajuk lalu ia pun menghilangkan diri..

huhu
around 4 camtu ade unknown number call..aku x brani angkatt la kan sbb dlm kls..tapi since org tuh dh byk kali call..mcm penting jer..so aku kua class and angkt fon..ade org jumpe purse aku balik..alhamdullilah..tros aku g lari g centre jumpe org yg jumpe purse aku tu..heheh..

kejadian ni buat aku tersedar..jgn cuai.jgn lalai.sntaisa check beg kite tuh..and even dlm masjid pun..kite jgn sesuka hati je nak tgglkan barang kat rak-rak tuh..manusia ni rambut je sama hitam..tapi hati sume lain2..bukan nak berprasangka buruk..tapi sebagai langkah berjaga2.. :)

nik kata..'Allah nak uji nad tu..nak tgk nad sabar ke tidak'


betul tu..ish,aku br kne uji sikit kot..tu pun dah 'hujan' masa kene bebel dgn mak abah.. camana laa org yang hilang tak jumpe2 lansung tu?lagi kesiannnn ;(

ape2pun,aku sgt berterimakasih kat hamba Allah yg sgt jujur dan baik hati serahkan purse aku kat org uia.hanya Allah yg dpt membalas jasanya :)

sekian,salam

2 comments :

YayaEdna said...

hehe..begini rupenye critenye..patut ah aritu nad kua masuk lt4..nak tanye mane dapat purse balik,tapi nak cover sifat bedah ni hah :D. nasib baik dah cite kat blog..haha

Unknown said...

haa.. tu le pasei..
baru kene uji siket dah buat muke tegang kat dalam LT aitu..
lek ar.. org lain lagi teruk ujian die.. chill je.. huhu....