Tuesday, July 7, 2009

apabila tak mengukur baju di badan sendiri

maka,wujudlah spesies 'hipokrit'.
yang berlagak dirinya anak orang kaya.
yang sentiasa mahu lebih dari orang.
padahal diri tuh dah terseksa habes dah semata-mata nak menang bergaya di hadapan kawan-kawan.

adeii..tolong lah..kenapa laa orang begini xleh ke pikir rasional sikit?
apa faedah yang diorang dapat kalau struggle sebegitu untuk nampak bergaya depan orang ramai?ade ke kene puji?
setakat nak jadi bualan lelaki,baik xyah.diorang bual kejap je pastu tade nye diorang nak ingat lama-lama kebergayaan kau macam, 'eh ingat tak masa 2012 aritu jenab pakai gucci?'
xdenye..

orang camni,kalau jenis yang menyusahkan diri sendiri tuh takpelah.itu hal dia lah.padan muka hohoho..tapi ni bila die mula menyusahkan orang di sekeliling dia lagi laa satu hal..

kalau tahu kedudukan kewangan di tahap biasa2 je,xperlu ah nak buas sangat ikut nafsu nak membeli mende-mende itu dan ini..ni,lagi mahu pinjam duit dari orang.dah tu..duit orang tu,kau mahu bayar dengan apa?air ujan?
lepastu kalau tak di bagi pinjam duit tu pulak,mula laa nak tarik muka moncong.adoi..aku ingat,manusia ni makin meningkat umur dia..makin matang la dia jadi..tapi tak.hampeh betoi~

kenapa tiba-tiba jah aku post pasai ni?entahlah..baru-baru ni ada kawan mengadu pasal awek dia yang mintak dia beli kan macam-macam..aku hanya mampu geleng kepala je..padan muka.cari masalah lagi.aku soh dia tinggalkan je awek materialistik dia tuh..tapi takmo pulop,sayang katanya..hurm..lantaklah..sayangilah 'masalah' kau tu sebaiknya okey..en si awek tu tak pikir ke yang laki tu sendiri pun masih belajar?mana nak korek duit nak belikan macam-macam.igt dapat ptptn tu byk sangat ke?kadang-kadang aku geram tau kalo ade gelpren yang berperangai camni..

wah,masuk bercite pasai 'gelpren over'..aku nak tergelak bila dapat tahu konon nya ade sowang budak ni anggap aku perampas boipren die..erghh..whos their father??!!tade keje aku nak wat cenggitu.xde kelas lansung..
kalau dah percaya kat boipren kau,kenapa nak ragu-ragu die suka pompuan lain?
pastu sibuk nak control-control macam lah kau tu dah kawen ngan die..heeesshh..tolong lah..bencinyaa orang yang i-love-u en u-love-me sampai-mati atau sampai-ape-ape-pun-takkan-pisahkan-kita.sungguh konfiden mereka tu kan?buat nye laki/pompuan tu bukan jodoh kau sebenar..ape kau nak ckp?huhu..

larinya aku dari tajuk sebenar..maaf.terikut-ikut emosi pulok.huhu..jumpa lagi di hari yang akan datang ye..tata.salam :)

9 comments :

farah eliza said...

salam nad~

luahan emosi melalui tulisan. ganazzz. hehe.

but i do understand wut ur trying to say dlm entry nih. kdg2. mmg xphm laa kalo laki ad gf cmtu. pisau cukur g2. hehe. n yg lagii x fhm, cne laki tuu bley thn n go along je dgn ppuan cmtu? aiyoooo. xtaww laaa ape nk jadi. hoho. susah btul. hehe

sabar ye bezfwenku. kte tau msti awk legaa sket lps post entry nih. hehe =)

take care dear! salam wrt~

Unknown said...

wah..marah nmpk nadia..?hmm.sabar2...ftn pn ade jugak masalah yg sma..tp kwn ni biasa2 je...xde la sampi nk trik muka n menunjuk2...

hmm..lumrah hidup ..manusia ada pelbagai ragam...

Muhammad Faris Ismail said...

amboi cik kiah.. sakan beno hang berceghita no!! hahahha.. troskan2.. hahha..

LisOtt said...

alahaiii.buatpe la nk simpan lagi gf mcmtu kan.buat susah badan je.
lagi 1,dorg yg xmengukur baju dibadan sendiri ni tak rasa bersalah ke,atau malu ke nk pinjam2 duit ni.
taksedar diri pulak tu.tah pape la~

donad said...

adei..ntah camana terlepas emo kat sini plop.malu2

tapi nak delete post ni syg lak.hehe.ekceli tade r marah sgt..cube korang bygkan kite citer ni sambil sengih2..haa..xdelaa nmpk cam marah giler kan? ;)

Anonymous said...

ganas abes post ni.. this is my first time singgah sini kot.. wooo... mcm ni rupanye nad.. garang gile.. hahha.. ape2 pun.. mmg kte makin bsar makin ramai org yg pelik kita akan jumpa.. so.. persetankan mereka itu!! yeaaaah!! hahhaa

bella said...

ok, aori to say tp mamat tu mmg bodoh gile...
syg tang mane awek die tu agak nyer?
haih, awek die pown aku rase syg kn duit mamat tu je, bukan syg mamat tuh.. T_T

sbb tu la aku stay single nad..
xya aku ragu2 pasal boypren aku ade pompuan laen ke idak..
*ceh, walopon dok heboh nak boypren/suami..hehe*

donad said...

alamak kayant,terbagi 1st impression yang slh nii..hehehe..g r baca post yg tak marah2..tade r trase i ni garang sgt.hehehe :P

bella,nak jugak tuh gitau market die..haha..ye r,harap2 ramai laki single bc blog aku ni kann :P

mindreader said...

hehe,usahkan laki single,kang laki bergf pun pk due kali nnti...hahaha..