Wednesday, July 22, 2009

masalah kita

err..lmbtnyee nak update..ni dh 3rd sem 1 2nd yr bachelor of science in architectural studies.pergh..aku rasa sangat x ready nak mulakn sem baru sebab short sem aritu rasa rilek je..huhu..this sem aku pny credit hour 20.5..studio and subjek2 core course yg theory..dasat gile banyak..taktau laa camana nak go through..(eleh,stp kali mula sem baru mesti akan pikir camni punya.haihh)

okay,bukan tu yang aku nak citer kan skrg..aku juz nak bincangkan masalah budak2 sekarang.pasal kawan.

dari zaman u sampai sekolah..sama jer..mesti ada GENG..kepuakan.assabiyah..errmm..problem yang aku maksudkan ni adalah bila berlaku pergaduhan ke ape2 la.. contohlah..ada geng sin chan ngan geng hagemaru..si A,dari geng sin chan ni gaduh dgn si Z dr geng hagemaru atas sebab2 tertentu..lalu mengheret semua ahli-ahli geng sin chan utk turut sama benci membenci budak2 geng hagemaru..takde kne mngena kan?tapi itu lah yang aku slalu nampak dari dulu..

masa form 5,budak laki batch aku xberapa baik dgn budak laki batch form 4.tapi yang aku pahamnya tiba2 je yang budak perempuan form 4 tu pn nak bnci pmpn batch form 5.apa hal?x gaduh x ape tibe diorang wat hal..huhu

tak boleh ke kalau kita kawan cam biase je dgn org tu walaupun die ade mslh dgn slh sorg geng kau?yelah,yang kau nak ikut emo skali kenapa?org tu takde mslh dgn kau,jad i.. xde sbb utk kau nak benci die..

kalau camni lah perangai kita sesama melayu..sesama islam.macam mana lah kita nak bersatu?macam mana lah kita nak kuat?bayangkan kalau m'sia ni kene attack(KALAU je tau)..igt kte buleh mng ke kalau kite nak bersatu pun kne pilih geng2 jgk?..huhu..orang jauh sana bergaduh berperang atas sebab yang munasabah la jugak..kita ni?

hmm,sama-sama pikirkan

No comments :