Wednesday, June 23, 2010

personaliti kita mengikut jenis darah

Menurut sebuah institut penyelidikan di Jepun yang menjalankan kajian terhadap jenis darah, mereka menyatakan sesetengah personaliti bertepatan dengan jenis darah yang berkaitan.


O

Anda merupakan seorang yang ingin menjadi pemimpin. Apabila anda ingin mendapatkan sesuatu, anda akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapainya. Anda juga merupakan seorang trend-setter, setia, bersemangat, dan konfiden dengan diri anda. Kelemahan anda ialah suka bermegah diri dan kuat cemburu serta mempunyai kecenderungan untuk menjadi terlalu kompetetif.

A
Anda sukakan keharmonian, keamanan dan lebih tersusun. Anda mudah bekerja dengan orang lain, sensitif, sabar dan penyayang. Antara kelemahan anda ialah kedegilan dan ketidakupayaan anda untuk berehat.


B
Anda merupakan seorang yang agak kasar, lebih jelas dan berterus terang dalam melakukan sesuatu serta suka melakukan sesuatu mengikut cara anda sendiri. Anda kreatif dan fleksibel serta mudah beradaptasi dengan suasana persekitaran. Namun, sikap anda yang terlalu bebas mungkin menyebabkan anda keterlaluan dan inilah kelemahannya.


AB
Anda merupakan seorang yang cool dan terkawal. Kebiasaannya anda disukai dan selalu menyebabkan orang disekeliling anda berasa senang. Anda juga seorang yang mempunyai keupayaan untuk menhiburkan orang lain. Namun, anda selalunya mempunyai masalah dalam membuat keputusan

ok,and lepas google banyak-banyak pasal personalti orang mengikut jenis darah ni..i found this cartoon.omg..macam betul je semuaa ni.seryeslyy..korang pulak cane?

yes,aku suke jenjalan bila kat satu tempat tu =))



haha.ok,teruknya budak blood type B ni.tapi aku tak ceni.kan kawan2?


ok next picture:

oh this is soo truee..aku jenis x kesah sangat kot kat bende yg aku dah buat(tak perfectionist la maksudnyaa).asalkan siap je bende tu.nak2 lagi project =B


anddd,talk straight to the point is soo me jugak.haha.kalau aku tak suka orang smoking,aku akan cakap terus depan dia.ngehehe.sorii ye sesape yg terasa tu =p


HAHAHAHAHA



again,ini pun betul.aku selalu tertinggal cite.macam masa multidip dulu..diorang selalu berciter2 tapi aku mesti cam lost jap. cam..eh?ape korang cakap ni.. -__-'



anddd lastly.ni pun sangat truee! seryesly..aku taktau nak handle keadaan kalau dah jadi complicated.



ok.ok..ade lagi 1 artikel ni..pasal diet2 yang perlu kita ikut mengikut jenis darah masing2..kalau rajin g la cekidaut blog ni.tak larat aih nak copy paste semua=p

p/s:click gamba utk tgk cartoon ni dgn lebih jelas =)

11 comments :

shikkie kireides said...

interesting!! hee.. me also B type! hehehe;)

V said...

darah jenis B cm comelll kannnn?kan? hihi.. dan aku tgk kat ade satu blog nih, de asek lepak ngan kucing aje~ ahahaha nice~

munadhia said...

hehe..thanks nad...kite A type. ;p rasa cam nak copy paste jek tarok dalam blog. =))

donad said...

shikkie:sep!

phy:ha ah,,,comel gilerrr kite kann.hehe..tapi aku xsuka kucing

Myra Tayeb said...

wow...kinda accurate... (mira)= blood type=O

Myra Tayeb said...

wow...kinda accurate... (mira)= blood type=O

Nik Alya said...

HAHAHAHA! comel please! saya AB yo! nadia, kite nak curik yeee:) hehe.

nadia rusli said...

wohoho..best nye post ni..fatin type B!hehe..carefree...=P

donad said...

hehehe.best kann?sbb cam betul.dahla katun dia cute!

deli said...

aku darah o.bnyk yg btol!..haha..yg pling btol slalu lewat dtg meeting..hahahaha

Myra Tayeb said...

deli memang...janji jer lebey kena dtg sharp...hampeh...