Monday, December 24, 2012

current updates

1.  berminggu-minggu jugak tak sempat nak update blog.nama je dah free..apa pun tak boleh~

2. aku baru lepas viva isnin last week.alhamdullilah,,pass with minor correction..bagi yang tak tahu lagi, viva tu adalah sesi kite present final outcome thesis kita dihadapan supervisor, chairman and examiner..bayangkan 3 lecturer dan anda seorang di dalam bilik itu..sangat menakutkan ye kawan-kawan..so lepasni kena buat corrections based on their comments..then hantar semula to supervisor..then bila dia dah approve baru hantar ke CPS(centre for postgraduate studies)..nanti dkt stage CPS tu selalunya akan ada correction kena buat lagi =__=..maigadd this takes forever and ever nak habis kannn..lepas CPS approve baru boleh hardboundkan thesis kite tu..ahaaa..aku ni dah naik penat nak jawab bila aku gi uia..org tanya..buat apa lg kat sini?huhuh..kalau lah diorang paham proses yg mengjengkelkan ini..haa..sapa kata senang nak buat master tu?meh sini nak kerat kuku.pfft~


3. lepas je submit thesis, aku teruih transform menjadi toyol kepada sorang member 4th year archi ni sebab dia ade submission design studio hari khamis..warghh..setelah lama meninggalkan dunia architecture..aku kekok nak guna cad and skecap..slow gilaa masa mula-mula tu..shortform command pun tak ingat..tapii alhamdullilah kehadiran aku ini dapatla jugak tolong dia sikit-sikit :')


4. selain menjadi toyol..aku pon ade bergiat buat bisnes kecil-kecilan gittew..orang kata sambil menyelam minumlah air.ahaha..so during that 3 days before submission tuh, aku jual sandwich telur and kek batik...yelah..dah tahu dah budak-budak ni mana balik bilik sampai ke subuh..jadi pukul 2-3 pagi tu masing masing mula lah lapaq kann..hehe..tu yg prepare makanan tuu..weehuu..alhamdullilah, dpt la extra pocket money sket..laku kott!best tu best la jugak..tapi penat kot!..siang buat kje design..balik magrib terus kabut kabut rebus telur, mandi, solat lepastu sediakn sandwich lagi..siap aje sandwich terus g studio..mmg tak dan nk baring or rest dulu.huhu ni sume sbb serious rindu nak jual2 macam masa zaman kedai tuu dulu ;)

5. bisnes hijablace semakin baik or should i say...pesat?haha whateverla kan..alhamdullilah sekali lagi..sebab dikurniakan kawan-kawan yang supportive..tuhan saja dpt balas jasa korang semua(ps: ha dah baca ni, jgn lupa promote kat kawan2 lagi ye) =) semenjak dua menjak free ni..otak asyik pikir je camne nak generate side income.haishh..pastu bila survey, memang tak dinafikan, berbisness adalah jalan favourite orang ramai..kan?

6. semalam khairul datang rumah hantar kad kahwin diaa..oh myy..last time aku jumpa dia was masa form 4 kot.before aku masuk asrama..now, after 7 years++, jumpa dia dah kawin dahh..isk3..i still remember how sweet and caring he is..dulu setiap kali nak balik sekolah, mesti dia akan temankan aku jalan sampai depan rumah..haa,padahal rumah dia usj 6 sana tuh..lepastu balik tu lunch and solat..and get ready by the phone sebab dia mesti call rumah punya..haa zaman tu takdak henfon lagi..jadi tefon rumah sajohh..old skool habis..haha..punya la banyak bende dia ni nak cerita..padahal dah selalu jumpa pon kat sekolah..and then setiap kali nak pilih sports utk ko-ku mesti pilih sports yang sama..iaitu bola tampar..senang nak pegi training apa sumetu sama-sama..tak lupa juge masa larian merentas desa, khairul sanggup tu ha lari slow-slow sebab nak lari sama ngan aku & farah..padahal dia tu lari laju kot..gittew la citenye..sweet..tapi entah macam mana lepas aku masuk asrama macam lost contact gitu je.yelah..bizi kan..pastu masa zaman tu mana reti lagi keluar pegi mall untuk jumpa2 member..huhu sampai dah masuk uni, baru buat fesbuk and jumpa fesbuk account dia..haa dari situ contact la balik.tp contact through online jelah..not that close anymore..haa,itu benda paling significant aku akan ingat pasal dia..one thing for sure, his wife is one veryyy lucky girl..hehehe.. semoga hubungan mereka ni diberkati andd kekal sampai ke syurgaa..amin..ini my first bestie lelaki yg kawin..macam mane tak excitedd..ye dop =')

ha, ni lah last moment jumpa dia..yg duduk next to me tu pun my bestfrnd jugak, farah namanye..a day before aku masuk asrama.mak abah buat makan-makan ala2 farewell party untuk kengkawan aku..hehe..cara editing gambar pon is soo 2005 haha :p


my one and only bestfriend yang berambut perang naturally.untunglaa..masa tu semua orang ingat dia ni anak mat salleh.haha :D


oh oh..rindu pulok zaman sekolah dulu bila dok belek2 balik gambar lama.huuu -__-"

No comments :