Monday, September 20, 2010

pasal final dan kesihatan

salam.ok,kalini nak cakap pasal keadaan orang yg salu sakit.

haa,banyak kan ubat yg dapat?ni baru untuk sem ni je..dari klinik uia je..belum campur klinik2 yg selalu pegi dekat subang tu.huhu




siapa yang selaluu demam panas?
saya2! *angkat tangan dengan semangat* huhu

barang siape yg rapat dgn aku mesti dah tau dah kan pasal ni..sori lah kawan-kawan dan juge femili ku..sebab da banyak menyusahkan korang.mesti korang cem da bosey bile tetibe dpt msg aku ceni 'aku demam panas.tolong' ataupun mintak picit kepala ke.tuam kepala ke.mintak belikan 100plus ke.paw panadol ke.haishhh.nk wat camane..sistem imunisasi dlm badan ni x brape nak kuat -__-; aku kn tak makan sayur.(tapi sedang cube la ni)


oh,aku pernah terbaca satu artikel ni.sila baca ape yg aku dh ringkaskan ni--->



islam meletakkan kesihatan sebagai nikmat yang termulia selepas nikmat iman.
kenapa di kate begitu?
sebab..bila kita sihat,kita boleh beramal,berkorban, berjuang, berjihad, utk agama,harta, maruah dan negara dan boleh menunaikan kewajiban dunia dan agama dengan cara yang paling sempurna =)

so..ini semua macam pesanan untuk diri sendiri dan juga kawan-kawan: sesungguhnya islam memberi kelebihan kepada org yg menjaga kesihatan


p/s:kitorang dah nk dkt final presentation kan.huhu.kena la buat post pasal ni.sebab salunya sakit time2 kritikal cenila -__-;

No comments :