Sunday, July 11, 2010

cakap orang..dia tu?

salam

hai semua.harini nak cakap sikit pasal perangai orang...bak kata rafid
dalam blog dia haritu,kita kalau benci sangat sumthing tu,jangan kutuk lebih-lebih sebab boleh jadi bende tu la yang nanti kita palinggg sukaaa.ataupun..bole jadi kita akan mnyakitkan hati kawan yang minat kat benda tu.

macam ada contoh ni,orang T ni,dia dok cakap dia benci orang yang show off.tapi tengok-tengok sekarang dia lah orang yang paling show off.haa,agak-agak kalau aku ingatkan balik dia apa yang dia pernah cakap setahun yg lepas,dia malu tak?

satu lagi contoh, orang A ni kata orang B gila kuasa.semua jawatan dia nak..pada aku,itu bukan sbb si B gila jawatan.dia di pilih sebab dia memang orang yg boleh buat kerja.so,last-last kita tengok orang B ni yang sekrang cam gila kuasa.semua benda dia nak jadi.haihh.

see,ape-ape pun kite takleh nak ngata lebih sangat..kang kita gak yg terkena balik.paham tak?

tapi,as usual,orang-orang ceni aku bia je.tengok dan gelak.sebab dia macam termakan balik kata-kata dia tu.huuu.aku tak tujukan pada sesapa.ini peringatan untuk diri sendiri jugak.

paku dulang paku serpih,
mengata orang dia yang lebih

ewahh

harini balik uia.wah, dah masuk third year dah.maknanya final year aku di gombak.cepat jer dah final year.rasa macam semalam baru je taaruf.hehehe.ok.gud luck semua kawan-kawan.tak sabar nak jumpa! =)

1 comment :

Mardhiah said...

"Janganlah suatu kaum mengolok-olok kaum yang lain, (kerana) boleh jadi mereka (yang diperolok-olok) lebih baik dari mereka (yang mengolok-olok),

dan jangan pula perempuan-perempuan (mengolok-olok) perempuan yang lain, (kerena) boleh jadi perempuan (yang diperolok-olok) lebih baik dari perempuan (yang mengolok-olok).

Janganlah kamu saling mencela satu sama lain, dan janganlah saling memanggil dengan gelaran yang buruk.[Al-Hujuraat: 11]