Tuesday, January 27, 2015

Lucky

Finally this is my new simple blog layout.haha pakai template blogger sediakan je sebab sebelum tu pakai yang canggih canggih punya template tapi ade benda tak boleh tukar (maybe boleh je. tapi malas nak figure out) ;D
in memories :')

So my update? currently im married for almost 4 months+ to my macho man; mohd afwaz,  having my semester break (apaa?? sambung belajar lagi? heheh) yup..sekarang baru sudah sem 1 for my Phd in Halal Industry, baru pindah ke rumah sewa yang berdekatan dengan tempat kerja kami dan baru balik dari naik cruise selama 6 hari :)

The reason yang trigger me so much to write back is this cruise trip la. untuk orang yang pertama kali naik cruise, memang sangat2 kagum la macam mana sebuah kapal boleh accomodate almost semua benda yang kita guna daily. Therefore banyaklah gambar-gambar dari trip ni yang nak di share. Nak spam di instagram karang orang muntah pula sebab dah 2 minggu pun tak move on lagi dari cruisetrip tu..jadi, share disini jelah.sapa yang betul-betul nak tahu je yang akan baca. lagipun kalau tak tulis, lama-lama takut terlupa woi..sedangkan entry for wedding preparations pon sangkut sebab ade banyak details dah start lupa.

Ok. cerita dia macam ni.. beberapa bulan sebelum kahwin haritu, mak ada baca majalah wanita/keluarga. ade contest kena buat slogan "kenapa saya layak memenangi pakej pelayaran mewah ni?" mak cakap try lah, rezeki orang nak kahwin mana tahu boleh dapat..so i just give a try..slogan yang dibuat sangatlah sempoi..saya tulis; saya akan berkahwin pada bulan 8, dan saya berharap dapat pakej berlayar ini sebagai honeymoon untuk saya & bakal suami (lebih kurang macam ni la).
Tuah saya
Seminggu sebelum kahwin tiba-tiba dapat call dari majalah yg organize contest ni beritahu saya menang pakej berlayar tuu. Alhamdullilah. Haaa masin mulut mak kita..ingat nak bagi je kat mak abah naik cruise ni sebab abah dah lama teringin nak naik cruise and lagipun saya bayangkan percutian cruise ni mesti ramai orang-orang pencen macam tu hehe..tapi diorang kata takpelah, anggaplah ni hadiah dari diorang..wohaa seronok tak tau nak kata la sebab memang tak de plan honeymoon lagi dengan husband masa tu :D

Basically cruise trip yang kami menang ni selama 6 hari, 5malam. Berlayar dari Singapore ke Laem Chabang & Koh Samui dan balik ke Singapore semula. Haa, untuk daily report on board & off shore saya update in the next post lah pulak. terima kasih sudi baca ;)

No comments :