Friday, April 23, 2010

IDC2010


delegasi kerajaan, barisan pembangkang, seterusnya sidang dewan yg dimuliakn Salam perdebatan utk semua.

Tuan Yg diPertua.saya selaku perdana menteri akan melaksanakan dua gerak kerja pada hari ini..blablabala..Diharapkan usul saya pada harini diterima seisi dewan..mohon mencadang~

aa..rindu betul nak dgr lagi quote ni..

ok.ok.touching2 plak di awal post.huhu
starting 16-21april haritu ada interschool debate championship(IDC 2010) kat iium..kitorang yg comittee ni datang 12hb sebab ade induction and preparation sikit2.tapi aku ade skip 2hari balik rumah sebab malas.hehe..

comittee welfare kalini diorang kata paling ramai..almost 160 cemtu..mana pernah ada comittee smpai beratus2 orang camtu..basically kerja kitorang kena jaga kebajikan budak2 skolah yang akan di assign kat kitorang nanti..pastu usher diorang g venua match..ngan jadi time keeper masa match.itu je.senang kan? :)
gaya seorang kakfarah menjaga masa.gambar sendiri takde.sebab takde sape nak amikkan gambar :(


aku dapat jaga sbpi sabak bernam..agak frust memula sebab bajet nak jaga integomb..tapi dah x dapat..redha sajorh..tapi lama-lama hangout dgn bebudak ni..aku rasa cam makin rapat plak dgn diorang.kira cam aku pun in d team jugak lah..bila diorang menang,aku hepi..bila diorang kalah,aku down sama2.over kot :P

paling takleh blah,masa nak release motion..cuak betull..usul-usul yg di bagi semua susah gilaa..tabik spring kat bebudak ni sebab banyak gila info yang diorang tau yang confirm2 aku x tau..lagi bila kena tajuk ekonomi,politik ngan sukan..huhu..
masa nak release motion,cemni la situasi dia.terlopong sume tengok skrin

team ku ni walaubagaimanapun x dapat masuk final..octo pun xdapat.x de rezki.nasib diorang lah asek dapat lawan dgn skolah2 yang hebat je..huhu.tapi bagi aku,diorang tetap d best.sebab byk gilaaaaa halangan diorang ni nak datang IDC..dengan skolah xnak support transportation nye..dgn x de trainer nye..dgn kekurangan sumber2 bantuan info (info,internet,handphone) ranking diorang, 31/62 skolah yang bertanding.ok la tuu :))



ehh,dok cite pasal dierang..lupe nak tunjuk gmbar.tadaa~
ni diaa mereka ^_^


ha,nak cite lagi..jadual kitorang comittee ni pun dh jadi cam budak-budak sekolah dahh...lps subuh terus siap-siap nak g sekolah dlm kul 7.30-8.00 cmtu..habis aktiviti plak selalunya around 7mlm camtu..seharian kot..penat gilaaa..balik je bilik mesti mandi online pastu tak lama pastu tdo dah.camtu lah rutin kitorang sepanjang event ni.

pastu bende yang agak rare plak kalini adalah bila kami (aku ngan kakfarah)hangout makan dgn yus ajak afan betty segala..sambil makan sambil bercite lawak2 dari budak skolah yg masing2 jaga...best.ade yg kentut masa tgh bersidang..dgn bolog2 nye lagi..budak-budak kann..macam-macam kerenah,,oh,x sangka aku akan masuk dengan diorang.hehehe ^_^

masa quarter kot kalau x silap,ada sekali tuh,smap labu terpaksa rematch dgn saina sebab diorang x puas hati dengan result hakim..biasa la tu manusia,bila kalah..susah sgt nak terima hakikat..kitorang yang comittee ni pun x ketinggalan nak wat match pasal topik ni.relevan ke tak rematch antara saina dgn smap labu..haha.galak gile semua orang..sila tgk sikit sedutan video di sini dan sini

kembali pada budak2 skolah yg aku jaga ni..diorang semua bdak2 cerdik pandai..aku yakin nye lah.ape ni?tetibe je.hahah.ok cemni citenya.bdk2 ni dah berjaya buat aku terharu..masa boleh buat dedication kat RATIO(artikel rasmi IDC),diorang ni hantar dedication kat akuu.orang lain dok hanta kat kawan2,diorang hanta kat akak usher diorang.maceh adik2 :')
klik untuk paparan lagi besar (kalau anda rabun)


tambah lagi terharu,masa last day event,budak2 ni jumpa aku and bagi bear.besar gak kott.huhu..padahal a day before tu masa sembang2 diorang ade cte yg diorang tgh x de duit..waaa..

walaupun jd comittee program ni xdapat ganjaran wang seperti program2 lain yg di offerkan kat uia ni..tapi aku tetap nak join jugak sebab kawan baik kata sgt rugi kalau tak masuk..huhu..so yes,aku memang rasa berbaloi2 la masuk ni.

overall sangatlah best jadi comittee program ni sbb rasa bekembang sikit network aku sebagai budak kaed..kalau x..dok kawan ngan bdk2 kaed jelaaa smp ke grad -.-"



hoho.ok.cam dah panjang gila tulis.dah taktau nak stop cmane.mari tengok gambar pula eh kawan-kawan -.-"


galeri gamba:
1.last day event.ni lah bebudak yg aku jaga tu(campur sekali dengan team bi)




anddd.......


2.siapa tu?wazzap2 =P
ok.itu sajorh.take care u olsss :)



p/s:tagline IDC WELFARE : sayang sahaja, jangan cinta :)

ingat tuuu!jumpa lagi next year insyaAllah :))

No comments :