Saturday, August 29, 2009

mataku dan cheritanya

rasa cam dah lama tak cek mata.aku rasa power aku makin naik la.power apa?power spek la ogehh.huhu
mana taknye..dok ngadap skrin laptop jer..huhu..pdn muke,sapa soh zaman kecik-kecik dulu dok ngadap tv je..hurmm..

masa dajah 3(mula-mula pakai spek) power aku 300++ each side..
orang kat england optical tu terkejut kenapa aku nye power tinggi sangat
die tny,aku rajin baca buku ke?
aku angguk dgn confidentnya..Hi5 Emoticon (padahal sebenanye aku salu tengok tv dekat-dekat.hehehe)

masa seminggu lepas pkai spek ni laa cikgu kelas aku,cikgu nita tanya kitorang,apa cita-cita masa dh bsr nanti..
aku jawab nak jadi pramugari..pastu dia kata xleh sebab dh pakai spek..huhu...time tu aku rasa sedih geela..terpaksa aku cari cita-cita lain..huhu..tu yang nak jadi cikgu pulak.sebab aku tengk cikgu2 ramai yang pakai spek time tu..hehe

pastu kan,masa first day aku pergi sekolah pakai spek..kawan-kawan sekelas sume gelakkan aku.diorang cakap aku nampak kelakar pakai spek..huhu..sampai sekarang aku cuba cari apa yang lawak sangat..mungkin cm betty kot.huhu

and then..second spek plak,aku mula pakai masa dajah 6
third spek,masa form 3
fourth spek,masa baru2 habes form 5
sekarang ni aku masih pakai spek yg ke-4 tu..lame kann?ceh,bangga pulowk =P
and yang masa last skali check mata ni,power mata aku dh jadi 545 each side.masa tuh takde silau lagi..

orang salu tanya..camana kalau aku bukak spek?xnampak pape lansung ke?
jawapannya:nampak lah weii..tapi blur2 gaklaa..
contoh ehh,aku nampak 1 objek bulat berwarna coklat,dgn dua bende bulat hitam dan secalit merah2.cube teka tu ape?haa..cpt teka sebelom tengok ayat bawah ni..

Hi5 Emoticon
teet,masa dah tamat..
haa..aku tawu korang mesti tak tawu..ape laa

jawapannya muka orang laa.haha.ok enuf2


semalam aku pening mata
tawu x pening mata tu cane?
sape yang bila first day pakai spek,haa,dia akan terasa pening2 lalat gittuw..
sebab mata cam terkejut kot,tibe-tibe je die punya power naik..peh,suka suki je aku buat statement sendiri.haha

aku taknak ngaku kat abah aku punya power spek naik sebab apa..takut die marah..nanti tak bagi aku on9 lagi dah..heheHi5 Emoticon
yela,kalauu dah pening tuu biasanya nak bertambah la tuu..
abah lak dulu dh habaq kt aku kene cermat pakai spek sbb sekali buat spek baru kos die sgt tinggi(konon tak berbaloi laa byr setinggi itu hanya untuk sebijik spek-kata adik aku)..mane tak mahalnye.. speknye power pun tinggi..pastu nak multicoated lagi laa..nak nipiskan laa..macam-macam kot.sian abah~Hi5 Emoticon



masa skolah dlu kawan2 ramai yang soh pkai contact lens..nampak anggun la konon..tapi skng aku ni jenis yang senang tertidur time bt kejeHi5 Emoticon.takmau lah pakai lens kalo cemtu..buat rosak mata je.huhu


so,kesimpulannya,jagalah mata anda.ia aset yang paling berharga.kalau Allah tarik nikmat melihat ni..camana kita nak wat drawing?nak tulis report BCM,structure segalaa?nak bukak facebook?eh eh,silap..nak menghargai keindahan alam ciptaan tuhan?nak bc quran lagi..haa..soo..jaga elok2 naa mata itu.guna untuk kebaikan je tau.jgn tengok bende2 tak berfaedah pulak yea :)Hi5 Emoticon

kesimpulannya,mataku bukan matamu.ape-ape jelah nanad oii..haha

ok2,itu jahh kali ni.papai~
Hi5 Emoticon

5 comments :

R4FID said...

pakai contact lens ade kecenderungan kene kanser mata

Mardhiah said...

'orang salu tanya..camana kalau aku bukak spek?xnampak pape lansung ke?'
teeeeeeeeeet~
XP

Unknown said...

mate aku pun dah semakin pudar neh.. huhu.. tapi aku tanak menngurangkan aktiviti mengadap pc aku...
jangan pisahkan aku dgn komputer aku!!!
owh tidakkk!!!!!

Unknown said...

uihh...sy pkai lens..tp kene pandai jaga..xsuke pkai spek coz rimas..but depends on individu la..

btw, i link u k ;)

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

pakai lens kena gigih la..sebab kena jaga betul2..jgn bawak tido..beauty needs sacrifices...eceh